Cuvântul «pe de rost» nu există la Şcoala Internaţională din Bucureşti, iar elevii care ajung la universităţi din toată lumea au, peste toate, simţ critic şi abilităţi de comunicare. Elevii au posibilitatea să-şi aleagă specializarea pe care doresc să o urmeze în facultate şi să se pregătească pentru ea în ultimii doi ani de liceu.
Au câte doi profesori la ore care să le ofere asistenţă ori de câte ori au nevoie, nu sunt aglomeraţi cu materie stufoasă, iar până la clasa a IX-a primesc doar noţiuni generale, cât să prindă gustul disciplinelor pe care vor să le aprofundeze la liceu şi apoi la facultate. Pe lângă testele pe care le dau cu profesorii de la ore, liceenii trec şi prin filtrul examenelor Universităţii Cambridge. Pe baza rezultatelor obţinute la acestea sunt admişi la universităţile din afară.
Practica nu-i omoară
International School of Bucharest (ISB) este una dintre puţinele care se poate lăuda că are raţe, păuni şi iepuri. Nu pentru a avea produse proaspete la prânz, ci pentru a-i învăţa pe micuţi să preţuiască animalele. De altfel, profesorii încearcă de fiecare dată să-i înveţe pe elevi plecând de la cazuri concrete şi pe baza lucrărilor practice. De altfel, concursul de proiecte IT Infomatrix, în care elevi din toată lumea îşi pun măiestria în joc pentru a realiza diferite invenţii, este unul destul de cunoscut printre elevi.
Unitatea de învăţământ după programa britanică este structurată în şcoală primară – low secondary, adică de la clasa I până la a VI-a, apoi upper secondary, echivalentul gimnaziului românesc, de la clasa a VII-a la a IX-a şi liceu de trei ani, de la a X-a până la a XII-a. « Faţă de sistemul românesc, în şcoala secundară, copiii studiază pe parcursul a trei ani, toate materiile la un nivel general, deci îşi fac o idee despre fiecare disciplină, despre ştiinţe în general», explică Ervin Iusein, dep