Cutremur în televiziunile italiene. Jurnalul postului privat La7 a depăşit într-o săptămână audienţa celor doi coloşi ai informaţiei televizate, jurnalele de seară ale TG5 şi RAI Uno.
Italienii, sătui de propagandă şi dornici de explicaţii care lipsesc la jurnalele de ştiri ale televiziunilor controlate de omul de afaceri şi premier al Italiei Silvio Berlusconi, dar şi ale celei publice, RAI Uno, au poposit la jurnalul de seară al La7, vârful audienţei atingând peste 10% în doar două săptămâni.
Analiştii media constată că a trebuit foarte puţin pentru a zdruncina poziţia pe piaţă a liderilor informaţiei televizate italiene: jurnalul de seară la RAI Uno, serviciu public, şi cel al TG5, al grupului Mediaset, controlat de familia Berlusconi. Jurnalul de seară al postului La7, proprietate a aripii media a grupului Telecom Italia, condus şi prezentat de jurnalistul Enrico Mentana, a atras în două săptămâni aproape jumătate din piaţa fiecăruia din cei doi concurenţi. Concepţia lui Mentana despre cum trebuie să fie oferită informaţia publicului, noutatea absolută a modului de prezentare au atras imediat auditoriul tânăr, numărul telespectatorilor ajungând într-o săptămână la 1.700.000 (8,3%). Enrico Mentana este un fost prezentator vedetă la Canale Cinque, de unde a demisionat furtunos anul trecut, după 18 ani, pentru a marca dezacordul său cu opţiunile editoriale ale postului deţinut de familia premierului. italian. A fost numit director la La7 în iulie şi din prima zi a promis telespectatorilor că „linia libertăţii nu va fi ciuntită". Mentana, susţinător al independenţei jurnaliştilor, consideră că trecerea sa la La7 s-a produs într-un moment bun pentru a reda telejurnalelor reţelei un rol important, având în vedere criza de identitate şi a audienţei la alte posturi TV, criza politică redând italienilor gustul pentru politică.
Ascensiunea audienţei