Dell, al doilea mare producator de PC-uri din lume, intens criticat de analistii din Statele Unite pentru ca se bazeaza prea mult pe vanzarea computerelor online, a inregistrat cifre bune pe piata din India, unde a aplicat strategia de vanzari directe, scrie Bloomberg.
Potrivit firmei de analiza IDC, vanzarile de computere personale in India sunt de trei ori mai ridicate fata de cele din SUA, iar cota de piata a companiei americane pe aceasta piata s-a dublat in ultimii trei ani.
Analistii considera ca acesta este unul din principalii factori care ar putea contribui la un avans de 7,9% al vanzarilor Dell in al doilea trimestru (incheiat in august), la aproape 15,9 mld. dolari (10,8 mld. euro).
Rezultatele pozitive inregistrate de Dell pe piata indiana se datoreaza in primul rand cererii ridicate din partea corporatiilor indiene ce prefera sa cumpere direct de la producator, evitand resellerii si internetul. Astfel, considera analistii, focalizarea afacerilor pe pietele emergente ar putea Dell sa depaseasca problemele cauzate de recesiunea americana.
Rivalul Hewlett-Packard (HP), cel mai mare producator de PC-uri si imprimante din lume, a inregistrat, de asemenea, o evolutie sustinuta pe piata indiana, ajungand la o cota de piata de 18,4% in primul semestru al anului in curs, conform IDC. Cota de piata a Dell in India a crescut la 7,6%, de la 3,1%.
HP isi comercializeaza produsele in India atat prin vanzari directe, cat si prin intermediul resellerilor, a precizat purtatorul de cuvant al companiei, Emma McCulloch.
Potrivit estimarilor analistilor intervievati de Bloomberg, profitul net al Dell in al doilea trimestru ar putea scadea cu 3,6% ajungand la 719,2 mil. dolari (489,20 mil. euro). Purtatorul de cuvant al companiei, David Frink, a refuzat sa ofere detalii inainte de anuntarea oficiala a rez