Cineastul francez Bertrand Tavernier revine la drama istorica cu o adaptare dupa Madame de Lafayette. Filmul sau, prezentat anul trecut in Competitia Oficiala a Festivalului de la Cannes, e o realizare cuminte si fara mari surprize. Nu degeaba a primit un Premiu Cesar doar pentru costume.
Precedentul film al lui Bertrand Tavernier, "Obsesii din trecut"/"In the Electric Mist", fusese filmat in Statele Unite post-Katrina urmarind, in coordonatele unei intrigi politiste, un om al legii interpretat de Tommy Lee Jones care cauta un criminal in serie si care se confrunta, in ceata Louisianei, cu propriul sau trecut.
Daca in America Tavernier facea dupa romanul lui James Lee Burke un thriller psihologic de substanta si de atmosfera, in care ceata mereu prezenta crea mediul ideal pentru aparitii fantomatice (inclusiv cea a unor soldati confederati), dupa carticica scrisa de Madame de Lafayette el construieste un film care nu se remarca prin nimic si care se uita repede.
Ai putea spune ca tot farmecul filmului a fost cel care i-a cuprins pe membrii echipei lucrand pe platou la o productie de epoca. Probabil ca un thriller contemporan filmat pentru prima oara peste Ocean i-a facut pofta cineastului francez de un film "ca la mama acasa".
Din pacate, si spectatorii din Hexagon au remarcat ca "Printesa de Montpensier" e un film frantuzesc mult prea tipic (desi nu e prea clar ce inseamna asta.). Ne-am fi asteptat ca macar ei sa guste filmul ca, deh, e istoria lor.
Actiunea filmului se petrece, asadar, in secolul al XVI-lea, in timpul razboaielor religioase dintre catolici si protestanti, si are in centru o tanara femeie (interpretata de Mélanie Thierry) a carei iubire e disputata de mai multi barbati si care se gaseste, de asemenea, si in mijlocul unor intrigi politice.
Bertrand Tavernier stie sa orchestreze s