Câteva campanii sociale, dar şi unele pentru brandurile comerciale au scandalizat publicul prin abordări neconvenţionale. Reclamele antifumat cu tentă sexuală sau cele care consideră că unele fapte imorale pot fi trecute cu vederea dacă eşti grijuliu cu mediul au atras atenţia presei internaţionale.
Publicitatea vinde frumuseţe. E menită să convingă consumatorul să-şi înfrumuseţeze casa cu un obiect sau altul, să folosească un detergent pentru haine strălucitoare sau o pastă de dinţi pentru un zâmbet fermecător. Dar cum frumosul a devenit clişeu, publicitarii din ţările în care bătaia pentru a câştiga cota de piaţă este acerbă recurg la noi reţete menite să şocheze.
Citiţi şi:
VIDEO Familie ideală, şi acasă, şi-n reclamă
Reclamele TV dau năvală pe bani puţini
Publicaţia britanică „The Independent" a făcut o trecere în revistă a campaniilor care s-au remarcat prin scandal în 2010. Ce-i drept cu cât o campanie este mai controversată, cu atât lumea va discuta despre brandul implicat. Dar până unde pot duce exagerările?
Sexul şi ţigările
Printre campaniile care au scandalizat în acest an se numără şi cele sociale. În Franţa, un afiş menit să descurajeze fumatul în rândul tinerilor a stârnit critici dure pentru că fuseseră folosite imagini cu tentă sexuală. În poster erau prezentaţi o tânără sau un tânăr stând în genunchi în faţa unui bărbat, de parcă ar fi fost forţaţi să facă sex oral. Tinerii ţin în mână câte o ţigară. Mai jos, apare sloganul: „Fumatul este sclavul tutunului".
O altă campanie socială care a şocat a fost pentru Crucea Roşie Australia. Printul arată o cutiuţă dreptunghiulară şi transparentă, ce se vrea o puşculiţă, doar că în interiorul ei, în loc de bani, se distinge un lichid de culoarea roşu-închis ce aduce a sânge. Mesajul campaniei este: „Banii nu sunt totul. Salvează până la trei