O albină albă pe un cerc roşu va fi noul logo al grupului austriac Erste Group din toamna lui 2012, iar această imagine de brand va fi implementată şi la BCR, cea mai mare bancă locală, în cursul anului 2013.
Schimbarea logoului Erste marchează mai bine de un deceniu de expansiune a austriecilor în Europa Centrală şi de Est, cu tot cu integrarea tuturor subsidiarelor de pe opt pieţe.
Din considerente logistice schimbarea logoului actual - majuscula S roşu cu un bănuţ deasupra care sugerează o puşculiţă - se va face în două valuri la nivelul întregii reţele de peste 3.200 de unităţi, fiind prevăzută să se încheie în 2013. BCR, cu cele 668 de sucursale şi agenţii ale sale, va face parte din valul al doilea al operaţiunii de rebranding.
BCR a mai cunoscut o schimbare de brand de amploare în toamna lui 2007, când austriecii au introdus propriul logo după privatizare, fără a renunţa însă la numele băncii româneşti.
Discuţiile privind alegerea unui nou logo au început în prima parte a acestui an. Pe de-o parte, rebrandingul marchează finalizarea etapei de construcţie a unui grup bancar regional sub managementul lui Andreas Treichl, care conduce Erste din 1997. Actualul mandat i se încheie în vara anului viitor.
Pe de altă parte, schimbarea de imagine a fost determinată şi de motive obiective legate de dreptul de utilizare a logoului S (de la Sparkasse), care aparţine caselor de economii germane şi era folosit de către Erste pe bază de licenţă. Pe lângă discuţiile privind condiţiile de folosire a acestei licenţe, era restricţionată utilizarea logoului în afara Uniunii Europene şi ca atare Erste nu putea folosi aceeaşi imagine de brand la subsidiarele din Ucraina, Muntenegru şi Republica Moldova (la BCR Chişinău).
În cele din urmă s-a ajuns la decizia de adoptare a unui nou logo pentru care Erste a cumpărat dreptul de utilizare în toate ţ