Începând de la 1 ianuarie 2008, vedetele şi medicii nu mai au voie să apară în reclame tv care se adresează copiilor sub 12 ani, potrivit modificărilor din Codul audiovizualului negociate de
Începând de la 1 ianuarie 2008, vedetele şi medicii nu mai au voie să apară în reclame tv care se adresează copiilor sub 12 ani, potrivit modificărilor din Codul audiovizualului negociate de Consiliul Naţional al Audiovizualului (CNA) şi IAA România.
Potrivit aceloraşi înţelegeri, personajele de desene animate pot fi folosite în spoturile publicitare adresate copiilor. CNA a decis, în şedinţa de ieri, să modifice mai multe alineate din Codul audiovizualului, referitoare la publicitatea adresată copiilor, în urma negocierilor cu International Advertising Association (IAA) România.
Spotul "Pentru sănătatea..." va fi înlocuit
Răsvan Popescu, preşedintele CNA, a declarat că aceste modificări vor duce la o relaxare a condiţiilor de publicitate pentru copii cu vârste de până la 12 ani. "CNA a relaxat prevederile de până acum. Personajele din desenele animate şi basme vor putea fi folosite în spoturile publicitare", a declarat preşedintele CNA.
Conform legii, prin publicitate adresată copiilor în vârstă de până la 12 ani se înţelege "publicitatea difuzată în cadrul unui program cu o audienţă formată din minimum 70% copii în vârstă de până la 12 ani". "Modificările au fost solicitate de IAA deoarece s-a considerat că cele actuale sunt prea restrictive", a spus Răsvan Popescu.
Membrii CNA au mai decis să desfăşoare, începând din februarie 2008, o campanie tv prin care să înlocuiască, treptat, tradiţionalul spot "Pentru sănătatea dumneavoastră evitaţi excesul de sare, zahăr şi grăsimi" cu clipuri publicitare pentru educarea consumatorilor pentru o alimentaţie sănătoasă.