Şoseaua va avea 74 de kilometri şi va costa 200 de miloane de euro. Deşi toată documentaţia este finalizată, Ministerul Transporturilor nu a luat o decizie privind demrarea investiţiei. Drumul va fi gata în trei ani de la data începerii lucrărilor.
Autostrăzile Transilvania şi Colidorul IV Nădlac – Bucureşti vor fi legate între ele, în judeţele Alba şi Cluj, prin drumul expres Sebeş – Turda. Drumul va avea o lungime totală de 74 de kilometri, din care 65 de kilometri pe teritoriului judeţului Alba, două benzi de circulaţie pe sens, iar viteza de rulare prognozată va fi de 120 de kilometri pe oră.
Gata în trei ani
Prin Alba, drumul va fi construit pe teritoriul administrativ al oraşelor Sebeş, Alba Iulia, Teiuş şi Aiud, respectiv a comunelor Ciugud, Sântimbru, Galda de Jos, Mirăslău şi Unirea. În judeţul Cluj, drumul va trece prin Moldoveneşti şi Mihai Viteazul, după care se va uni cu Autostrada Transilvania.
Proiectul presupune realizarea a 29 de pasaje peste căi rutiere, căi ferate şi ape curgătoare, cel mai mare, în lungime de 656 metri, urmând să fie construit peste râul Mureş în zona Alba Iulia. De asemenea, în zonele Aiud şi Unirea se vor construi două tuneluri cu lungimi de 500 metri, respectiv 580 metri.
„Pentru realizarea drumului expres este prevăzută o perioadă de execuţie de trei ani. Pentru construcţia drumului va fi necesară exproprierea a 593 hectare de teren, mare parte aflat în proprietate privată şi vor fi afectate reţelele de utilităţi. Proiectul prevede demolarea a zece imobile de locuit în Oarda şi a unor anexe în Sîntimbru, Galda de Jos, Aiud, Mirăslău şi Moldoveneşti“, se afirmă în documentaţia privind emiterea acordului de mediu aflată în dezbatere publică la Agenţia Naţională de Protecţia Mediului.
Negocieri pentru demolarea caselor
Imobilele ce urmează a fi demolate sunt amplasate între loc