Parisul a dedicat de curând trei zile lenjeriei intime, „decodificând“ şi prezentând tendinţele acestui sezon prin intermediul articolelor propuse de cele peste 500 de mărci producătoare de lenjerie şi accesorii şi de cei 210 producători de ţesături, dantele şi broderii.
Peste 500 de branduri internaţionale de lenjerie s-au întrecut în a le oferi fel de fel de modele seducătoare şi ingenioase celor 20.000 de persoane care au avut ocazia să viziteze Salonul Internaţional, desfăşurat în capitala Franţei în perioada 23 - 25 ianuarie. Articolele au fost prezentate în 5 secţiuni: „Be Essential“ - lenjere de corp, „Be Chic“ - magia lenjeriei de lux, „Be lounging“ - tendinţe în materie de lenjerie de noapte, „Be spicy“ - tineri creatori de lenjerie, şi „Be men“, lenjerie intimă masculină. Au fost expuse soluţiile în materie de lenjerie propuse doamnelor de pe Bătrânul Continent. Din cauza dificultăţilor economice generate de criza financiară, bugetul alocat în medie de doamne pentru lenjeria intimă este, pentru al doilea an consecutiv, mai mic de 100 de euro. Cu toate acestea, datorită reducerilor şi ofertelor speciale, care în unele cazuri au început încă dinainte de Crăciun, comercianţii au reuşit să limiteze pierderile. Potrivit statisticilor, la nivel european, în primul semestru al anului trecut, vânzările de lenjerie intimă la preţ redus au fost de 27 la sută, faţă de 22 la sută, în 2004, când criza nu îşi făcuse simţită prezenţa. În acelaşi timp, s-a constatat că doamnele preferă piesele de lenjerie intimă basic, de calitate.
Modă şi dorinţă
Însă, în spatele statisticilor se află mai întâi de toate moda, spiritul timpului şi dorinţa femeilor, în cadrul unei societăţi în care frumuseţea este o valoare căutată cu o tot mai mare asiduitate. Nu avem aici de-a face cu estetică pur şi simplu, pentru că, atunci când este vorba de lenjerie,