Doi din trei români (66%) au o părere proastă sau foarte proastă despre sistemul de învăţământ din România potrivit unui studiu realizat de IRES în luna septembrie.
Marea majoritate a celor care au participat la sondaj (81%) consideră că şcoala îi pregăteşte pe elevi pentru viaţă în mică sau foarte mică măsură şi că învăţământul este centrat prea mult pe informaţie şi prea puţin pe formarea de competenţe. Cu toate acestea, opt din zece români susţin că şcoala i-a ajutat să reuşescă în viaţă.
Profesorii sunt prost plătiţi
Este părerea a 81% dintre cei care au răspuns în cadrul sondajului. Pe de altă parte însă, 61% susţin că profesorii sunt slab pregătiţi, faţă de 51% în 2010, iar 55% spun că sunt corupţi. În plus, doar unul din cinci respondeţi este de părere că profesorii sunt prea exigenţi cu elevii.
În ceea ce priveşte meditaţiile, 41% dintre cei care au participat la sondaj şi au copii au spus că au plătit pentru pregătirea suplimentară a acestora. Cei mai mulţi au făcut meditaţii la matematică (90%).
Percepţia asupra ministerului Educaţei s-a schimbat pe parcursul ultimului an, astfel că, în prezent, 36% dintre români au o părere bună sau foarte bună despre activitatea sa, faţă de 28% anul trecut.
Tinerii nu sunt pregătiţi pentru piaţa muncii
Opt din zece români cred că tinerii nu sunt pregătiţi să facă faţă pe piaţa muncii, iar 95% susţin reînfiinţarea şcolilor profesionale sau de meserii.
De asemenea, 75% dintre cei intervievaţi consideră că absolvenţii de facultate sunt slab pregătiţi, iar 56% îşi doresc pentru copiii lor să studieze în străinătate.
Examene pentru admiterea la liceu şi facultate
Cei mai mulţi români sunt de părere că admiterea la liceu sau la facultate ar trebui să se facă pe baza unui examen, în timp ce doar 9% susţin că admiterea pe bază de dosar este o idee bună.
Vinovaţii dezastr