Diferenţa va fi făcută de strategiile de marketing şi de calitatea tehnică a serviciilor. Lupta pentru clienţi pe piaţa telecomunicaţiilor va fi din ce în ce mai înverşunată în acest Diferenţa va fi făcută de strategiile de marketing şi de calitatea tehnică a serviciilor.
Lupta pentru clienţi pe piaţa telecomunicaţiilor va fi din ce în ce mai înverşunată în acest an. Un studiu realizat de compania Deloitte arată că sectorul telecom are suficiente resurse de creştere atât din punctul de vedere al clienţilor, cât şi al veniturilor firmelor din domeniu.
Studiul "Previziuni în domeniul telecomunicaţiilor 2008" relevă că România a fost de multe ori "în pas cu dezvoltarea" în ceea ce priveşte implementarea soluţiilor noi de telecomunicaţii, un ritm care va fi probabil păstrat şi în 2008.
Analiştii Deloitte mai spun că evoluţia surprinzătoare din 2007 a pieţei de telefonie mobilă din România, care a demonstrat că mai există suficiente resurse de creştere atât ca număr de clienţi noi, cât şi ca venituri, va trebui să se adapteze competiţiei feroce din 2008 când vor intra doi noi jucători (RDS&RCS şi relansarea Zapp) şi vor ataca podiumul ocupat de Orange, Vodafone şi Cosmote.
Consultanţii Deloitte mai spun că, deşi este probabil ca în 2008 dificultatea obţinerii de credite să tempereze fuziunile şi achiziţiile, se observă totuşi în cadrul industriei telecomunicaţiilor o tendinţă crescută de dezvoltare prin intermediul achiziţiilor.
Competiţie accentuată
În ceea ce priveşte tehnologia, studiul Deloitte spune că, în 2008, trendul în România va fi acelaşi ca în Europa, acela de competiţie accentuată.
Diferenţa între competitori o va face însă strategia de marketing şi de PR, dar şi cel care va avea cel mai bun suport tehnologic. Potrivit acestuia, se aşteaptă ca, în 2008, preţul chipseturilor GPS să s