In urma cu trei ani, cand News Corp. adauga MySpace in portofoliul sau, se astepta ca numarul utilizatorilor retelei sociale sa creasca spectaculos de la 20 de milioane, cat se inregistra in acea perioada, astfel incat sa explodeze si veniturile obtinute de pe urma interactiunii sociale de pe site.
Intr-adevar, site-ul a crescut pana la 118 milioane de utilizatori inregistrati, iar schimburile de mesaje au continuat sa existe, insa, surprinzator, publicitatea nu a adus atat de multi bani pe cat se estima.
Din acest motiv, MySpace nu va incheia anul fiscal, care urmeaza sa se termina in doua saptamani, conform estimarilor date la inceput de an, ratand targetul propus, de 1 miliard de dolari (645 milioane euro).
In incercarea de a schimba situatia existenta, News Corp. a relansat saptamana aceasta MySpace, modificandu-i pagina principala, sistemul de navigare si cel de cautare, modul de realizare a profilelor personale, dar si alte optiuni existente pe site.
Noul design ajuta la rezolvarea unei probleme persistente pe care o intampina site-urile sociale, si anume aceea a aspectului estetic pe care il au acestea. In principal, esteticul paginilor personale ale utilizatorilor arata de parca ar apartine unor adolescneti de 14 ani.
Asadar, News Corporation doreste sa ofere o imagine personala cat mai variata profilurilor de pe MySpace, care sa atraga si alte categorii de public.
In ultimele luni, retelele sociale nu au mai crescut, ca valoare, drept pentru care MySpace, dar si Facebook sau Bebo, care sunt rivali ai site-ului detinut de News Corp., si-au revizuit planurile de dezvoltare organizationala si de sporire a veniturilor.
Privite la exterior, site-urile de acest tip reprezinta un punct de atractie pentru majoritatea advertiserilor, mai ales datorita numarului mare de utilizatori, care s-ar putea constitui in potentiali clie