Adrian Sârbu capătă o statură comparabilă cu a lui Valeriu Lazarov, prin numirea în chip de Chief Operating Officer (numărul doi în companie) la Central European Media Enterprises (CME). Adrian Sârbu capătă o statură comparabilă cu a lui Valeriu Lazarov, prin numirea în chip de Chief Operating Officer (numărul doi în companie) la Central European Media Enterprises (CME). Telespectatorii Pro TV, Acasă TV sau Sport.ro, dar şi cititorii şi ascultătorii publicaţiilor şi radiourilor controlate de Sârbu vor resimţi această mutare. Există mai multe scenarii care arată cum, cu deznodăminte, e drept, contradictorii.
Primul raţionament spune că Pro TV-ul şi celelalte instituţii de media controlate de Sârbu vor avea mai mulţi bani de investiţii. Remarcabila schimbare de la Ştirile Pro TV a însemnat cheltuieli de peste şase milioane de euro pentru CME şi s-a petrecut în perioada cât Adrian Sârbu era, deja, director regional al CME, însărcinat cu operaţiunile din România, Cehia şi Slovacia. Chiar dacă această companie nu este o multinaţională tipică, cu zeci de ani vechime, managerii ştiu foarte bine ce înseamnă un "localnic" plasat la vârf.
Investiţiile înseamnă, în televiziunea din România, calitatea programelor, care suferă în primul rând din motive de bugete infime de producţie.
La toate acestea se adaugă apariţia în fruntea televiziunilor a lui Costi Mocanu, ca director executiv. Până la promovarea lui, la Pro TV decidea în chestiunile de zi cu zi Anca Budinschi. Promovarea lui Mocanu de la una din staţiile de nişă, Sport.ro, poate însemna şi o strategie nouă a Pro TV, care să includă calitatea.
Politica anterioară a Pro TV - tabloidizare cu scăderi de calitate, dar creştere a tarifelor de publicitate - poate continua la fel de bine, date fiind referirile făcute de Sârbu la creşterea profitului, cu ocazia numirii de către CME.
Am des