Sectorial de Transport (POST), a ajuns ieri la Cluj. Reprezentanţii Prefecturilor, Consiliilor Judeţene şi ai Primăriilor din judeţele din nord-vestul ţării au aflat, în Sala Mare a Sectorial de Transport (POST), a ajuns ieri la Cluj. Reprezentanţii Prefecturilor, Consiliilor Judeţene şi ai Primăriilor din judeţele din nord-vestul ţării au aflat, în Sala Mare a Primăriei, cele mai bine plasate proiecte cu şanse de finanţare în următorii opt ani.
Potrivit echipei din Ministerul Transporturilor, secretarul de stat Septimiu Buzaşu şi consilierul Cătălin Costache, bugetul total al POSTransport, pentru perioada 2007-2013, este de 5 miliarde euro, din care 4 miliarde euro fonduri UE, restul confinanţare de la bugetul de stat. Cele mai bine plasate pe lista proiectelor evaluate, din Regiunea de Nord-Vest, în sistemul POST, se află sectorul de drum Zalău-Aleşd, varianta ocolitoare din Dej, staţiile de cale ferată din Satu Mare, Baia Mare, Zalău şi Bistriţa, aeroporturile din Cluj şi Oradea. Pentru a deveni operaţionale, proiectele vor fi negociate cu Comisia Europeană. Pe lângă Autostrada Transilvania, mai sunt finanţate de la bugetul central DN Petea-Satu Mare, variantele ocolitoare din Satu Mare, Cluj, Oradea, Zalău, Aleşd, Bistriţa. Urmează să fie reabilitate în programul 6, cu finanţare BEI, DN Arad-Oradea, Oradea-Satu Mare, Livada- Halmeu, Dej-Baia Mare, Satu Mare-Baia Mare, Baia Mare-Iacobeni, Zalău-Răstoiu. Din cele 3,8 miliarde euro disponibile pentru Proiectele Operaţionale Regionale (POR), cota alocată Regiunii de Nord-Vest este de 400 milioane euro. Din acestea, 140 milioane sunt destinate proiectelor comune de refacere a drumurilor judeţene, restul fiind orientate spre proiectele de siguranţă publică şi educaţie. Oficialii ardeleni prezenţi la prezentarea programului au fost interesaţi de proiectele sărite de pe listă, aeroporturile din Baia Mare, drumuril