• Tramvaiul ucigas, implicat in groaznicul accident de pe Copou, a iesit din nou sambata pe strazile Iasului • Noua comisie care se ocupa de expertiza tehnica a dispus efectuarea unor teste noi in Canta si in Copou, la locul producerii accidentului • Au fost verificate sistemele de franare, prin testarea repetata a acestora la viteze de pana la 50 km/h • Expertiza tehnica trebuie finalizata pana pe 3 mai, in functie de aceasta urmand sa se faca si una criminalistica • Expertii au verificat si starea liniei, descoperind ca aceasta este mai lata pe unele portiuni cu pana la 7 milimetri, iar in alte zone exista denivelari • Toate testele s-au facut in prezenta vatmanului Cristian Diaconu, care a condus tramvaiul pe 21 martie, precum si a avocatilor sai
Ancheta in cazul accidentului produs pe 21 martie in Fundatie, cand un tramvai a spulberat sase masini, a ucis un om si a bagat alti sapte in spital, a continuat sambata la depoul Regiei. La ora 10.00, experti judiciari, avocati, reprezentanti ai Politiei si ai Regiei Autonome de Transport Public (RATP), condusi de expertul Dionisie Lefter, s-au intalnit la sediul Regiei pentru a face o noua expertiza la tramvaiul ucigas. Testele au inceput la 11.25, cand tramvaiul Be8/8 a fost desigilat si transferat in depoul de reparatii al tramvaielor. Expertii au analizat mai bine de o ora sistemele de franare ale vagonului, intr-o discretie totala, anchetatorii interzicand accesul presei la examinari.
La teste a participat si Cristian Diaconu, vatmanul care conducea tramvaiul in momentul accidentului si pe care anchetatorii l-au declarat singurul raspunzator, dupa doar trei zile de ancheta. In jurul orei 14.00, expertii au decis sa scoata din nou in probe mijlocul de transport in comun, pentru a-i testa sistemele de franare. Acesta a circulat pe traseele Canta - Gara - Arcu. Comisia de ancheta a decis, insa,