Festivalul Filmului de la Valladolid se distinge, printre numeroasele festivaluri internationale, prin optiunea sa decisa in favoarea cinematografului de autor, informeaza Cotidianul.ro. Sursa imagine: replicavedelor.ro
Daca celalalt mare festival spaniol, de la San Sebastian, mizeaza destul de mult pe atractia vedetelor, bine puse in “rama” programului, cel din capitala provinciei Castilla y Leon isi face o datorie de onoare in promovarea si descoperirea tendintelor alternative, opuse formulelor dominante atat de bine sustinute de industria hollywoodiana. Sunt favorizate, in principal, peliculele europene (din Irlanda – “Run&Jump” de Steph Green, din Franta – “La sfarsitul povestii”, de Agnès Jaoui, din Belgia – “Marina”, de Stij Coninx, din Marea Britanie – “Metro Manila”, de Sean Ellis, din Polonia – “Papusa”, de Joana Kos-Krauze si Krzysztof Karause, sau din Spania – “Frica” de Jordi Cadena si “Cu totii ii vor binele” de Mar Coll, latino-americane (“Reconstructia” de Juan Taratuto) sau provenind din zone mai putin cunoscute ale mapamondului cinematografic, precum Palestina (“Omar” de Hany Abu-Assad), Japonia (“Poveste din Tokyo” de Yoji Yamada) sau Maroc (“Zero” de Nour-Eddine Lakhmari).
Chiar daca include in competitie sau in sectiunile paralele filme americane, ele provin din zona cinemaului independent, nestandardizat.
Acest lucru a iesit in evidenta chiar din prímele doua zile a concursului, cand au fost prezentate doua filme din SUA dintre cele 17 ale competitiei (“Night Moves” de Kelly Reichardt si “Short Term 12” de Destin Daniel Creton). In plus, a fost prezentat in sectiunea oficiala “The Canions/Canioanele”, noua pelicula a lui Paul Schrader, cineastul premiat in seara deschiderii cu “Spicul de aur” pentru intreaga cariera si omagiat printr-o ampla retrospectiva. Probabil ca pentru cei mai multi cinefili numele lui Schrader suna mai