Pilotul austriac Martin Freinademetz, rezident în Sibiu, a reuşit să încheie pe locul 39 la secţiunea moto celebrul Raliu raid Dakar 2010, desfăşurat pentru a doua oară consecutiv în America de Sud.
Organizatorul cel mai dificil raliu hard enduro din lume, Red Bull Romaniacs, Frenademetz, care este originar din Tirol, a concurat cu licenţă din partea Federaţiei Române de Motociclism.
Dependent de adrenalina dată de sporturile extreme, Martin Freinademetz a devenit cunoscut în întreaga lume datorită performanţelor din snowboardul mondial, însă din 2004 s-a concentrat mai mult pe motociclism. Din acel an organizează în România, mai precis la Sibiu, Red Bull Romaniacs, iar în acest an s-a chinuit pentru a doua oară în dune alături de rideri pe care îi supune celor mai dure trasee din Carpaţi. Anterior, Martin a mai concurat în Dakar în 2007 (aceasta a fost ultima ediţie din Africa a raliului) şi după ce şi-a împlinit visul de a termina acest raliu mutarea sa în America de Sud l-a determinat să revină. S-a întors în Dakar pentru că în Argentina şi Chile raliul este diferit şi trebuie să faci faţă unor provocări precum probe speciale la altitudini de peste 2000 de metri, etape de legatură la peste 4000 de metri altitudine, rulare în cel mai arid deşert al lumii etc.
După 14 probe speciale, care au măsurat aproximativ 4500 de km (în total raliul a avut 8937 km pentru clasa moto), trecând prin zone precum Anzi, Atacama sau Patagonia, Martin vorbeşte despre diferenţele dintre Dakar-ul din Africa şi cel din America de Sud şi despre cum a reuşit să termine pe locul 39 fără să aibă asistenţă tehnică: ''În Africa, mai ales în Mauritania şi Mali, dacă aveai o problemă tehnică şi nu erai un pilot care să aibă asistenţă rapidă atunci raliul se termina pentru tine. Aici în Argentina şi Chile poţi oricând să ieşi la un drum, unde găseşti un localnic care te poate du