Muntii Apuseni vor fi promovați prin carnea de vită bio, provenită de la animale crescute pe pajiștile din Padiș netratate chimic, gospodăria tradițională și însoțitorul care știe totul despre ei. Centrul pentru Arii Protejate şi Dezvoltare Durabilă (CAPDD) Bihor va înregistra cele trei mărci la OSIM, la toamnă.
Parcul Natural Apuseni are trei produse care vor purta, din luna septembrie, marca “Produs în Parcul Natural Apuseni”. Mărcile au fost deja finalizate, prin proiectul “Complementaritatea și similitudinea ca mijloc de dezvoltare durabilă în euroregiunea Bihor-Hajdu Bihar”, derulat de CAPDD Bihor. Înregistrarea lor la OSIM ar trebui să aibă loc în toamnă, spune Viorel Lascu, coordonator de proiect.
Deși inițial au fost alese șase “produse”, acestea au fost ulterior selectate de o comisie externă, din Grenoble, oraș cu tradiție în acest sens. Gospodăria (ferma) din Apuseni, produsele din carne bovină și însoțitorul de recreere și descoperire Apuseni sunt cele trei “pachete” care vor purta marca “Produs în Parcul Natural Apuseni”, nume care va fi promovat, pentru a reprezenta specificul zonei. Din studiile CAPDD Bihor a rezultat că zona Padiș este cel mai important furnizor de carne de vită bio din țară. “Animalele sunt crescute pe pajiști care nu sunt tratate chimic. Carnea de vită nu este valorificată din păcate, fiind prelucrată în alte locuri decât Apuseni”, spune Viorel Lascu. Crearea brandului va stimula autoritățile locale să se implice în formarea de structuri asociative în vederea procesării cărnii, în aceeași zonă. “Sunt opt comune, în Valea Arieșului, care au făcut deja acest lucru”, spune Lascu. Potrivit acestuia cel puțin 30% din carnea de vită bio din România provine din Parcul Natural Apuseni.
Ferma din Apuseni
Cele trei mărci vor face vizibile valorile munților și îi vor ajuta pe locuitori să-și păstreze și s