Consumatorii suficient de curajosi pentru a isi deschide portofelul pe timp de criza s-au obisnuit sa vaneze reducerile de orice fel, de la haine la automobile cu consum de combustibil redus. Acum, pe lista lor se adauga inca ceva: mesele la restaurant.
Lanturile de restaurante, caracterizate prin informalitate si servicii obisnuite, care se intalnesc la tot pasul in Statele Unite, sunt implicate in cel mai crancen razboi al preturilor din ultimii ani. Applebee ofera cine pentru doua persoane la 20 dolari (14 euro). Ruby Tuesday ofera cupoane pe baza carora poti primi doua antreuri la pret de unul. Nici oferta celor de la Chili nu trebuie ignorata, ei promovand antreuri la mai putin de 7 dolari (5 euro).
„Este un razboi al preturilor in care fiecare vrea cu orice pret sa castige", a spus Steve West, analist la Stifel Nicolaus, o firma de brocheraj din St. Louis. „Fiecare incearca sa depaseasca competitorii prin oferte, pentru a atrage cat mai multi consumatori."
Segmentul de restaurante de tip „sit-down" - in care mananci stand la masa - si-a desfasurat pana acum batalia mai mult la nivel de publicitate si zona mai degraba decat de pret, insa in aceasta perioada lanturile par a fi ramas fara alta solutie. Consumatorii, afectati de recesiune, mananca din ce in ce mai putin in oras. Restaurantele se lupta astfel sa atraga clientii ce sunt inca „coruptibili", utilizand discount-uri mari si reclame TV tot mai multe.
Clientii se arata incantati de idee. „Este un stimulent pentru noi ca sa iesim", a spus Norma Rosado Blake, in varsta de 38 de ani, arhivist, in momentul in care iesea dintr-un restaurant al T.G.I. Friday’s din Clifton, alaturi de sotul sau. Ea a fost atrasa de o oferta care i-a permis sa economiseasca 8 dolari (5,7 euro).
Preturile mici dezechilibreaza companiile pe termen lung
Chiar si in conditiile in care la