Ipoteza defecţiunii tehnice, emisă de anchetatori, conduce şi spre o altă posibilă explicaţie a accidentului aviatic de luni, când un MiG s-a prăbuşit lângă Cîmpia Turzii: au încercat o aterizare forţată. În urma accidentului, cei doi piloţi aflaţi în avion au murit.
Căpitan-comandorul în rezervă Laurenţiu Buzenchi a absolvit Şcoala Superioară de Ofiţeri Activi de Aviaţie „Aurel Vlaicu“ de la Boboc, promoţia 1976. Este pilot de elicoptere cu 3.700 de ore de zbor la activ. Din 1992 până în 2002 a lucrat la escadrila de elicoptere din Someşeni (Cluj-Napoca). În 2003 s-a pensionat.
Citiţi în continuare un interviu despre MIG-uri, ipoteze ale accidentului aviatic de la Călăraşi, dar şi despre pregătirea piloţior români, pe bani puţini.
Rep: Care credeţi că sunt ipotezele posibile ale accidentului aviatic petrecut luni?
L.B.: Este foarte posibil să li se fi oprit motorul în zbor, să fi luat o pasăre ori din cauza cedării unei conducte sau lipsei de combustibil, ceea ce este puţin probabil pentru că au făcut o cercetare meteo, care înseamnă doar un tur de pistă, care durează cam 7 minute. Faptul că martorii oculari spun că au cazut din cer ca o piatră mă face să cred că s-a oprit motorul, dar ar fi putut să fie şi altceva: o defecţiune majoră la instalaţia hidraulică a comenzilor, care să fi blocat comenzile. Sunt două repere foarte importante: înălţimea de luare a unei decizii, în cazul unui incident/accident potenţial de aviaţie şi timpul de intervenţie. Or, înăţimea fiind relativ mică, viteza mare, timpul acesta la dispoziţie a fost insuficient de a acţoina, mai ales că în zone erau nişte case, era Gara Călăraşi-Turda şi prima acţiune a lor a fost să orienteze nava spre o direcţie degajată. În sinea lor, pentru că erau piloţi foarte buni, au sperat că vor salva aeronava şi chiar dacă s-ar fi oprit motorul, să încerce să îl pună pe burtă,