Primul film regizat de Horaţiu Mălăele, "Nunta mută", o coproducţie România-Franţa-Luxemburg, va avea premiera de gală la 17 noiembrie, la Teatrul Naţional din Bucureşti, urmând ca la 21 noiembrie să fie lansat, în şapte copii, în cinematografe din Bucureşti şi din ţară.
După prima experienţă în calitate de regizor de film, experimentatul artist Horaţiu Mălăele declară acum, înainte de apariţia peliculei pe marile ecrane, că această meserie "este groaznică", că a înţeles ce înseamnă să faci film, că a învăţat multe în timp ce se afla în spatele camerei de filmat. Dar călit în demersurile sale, a trecut cu brio. El crede că a făcut un lucru bun, căci filmul "este vândut în Franţa, în Germania, interesate de această producţie fiind şi alte ţări".
A avut ceva de spus
Când Mălăele are ceva de spus o spune, indiferent de împrejurare. O spune artistic. Ideea cu "Nunta mută" a copt-o ani buni. Povestea – o întâmplare reală – a auzit-o în adolescenţa sa teatrală de la profesorul şi actorul Octavian Cotescu. A scris şi un sinopsis. Pentru că nu a găsit "înţelegere" a aşteptat. Proiectul a demarat atunci când s-a întâlnit cu dramaturgul Adrian Lustig, "ridicând împreună scenariul şi apoi filmul".
Realitatea şi imaginarul se întâlnesc chiar începând cu primele secvenţe ale filmului. Răni ale trecutului se contopesc cu cele ale prezentului. Absurdul este dureros de real. Tragicomedia arătată cu multă subtilitate şi acuitate, cu un profesionalism marcat de o echipă mare şi încercată în domeniu, în final doare. E ca o rană care nu se închide niciodată, sângerează puţin câte puţin. Pentru a spune întâmplarea, al cărei martor este, aşa cum spune Mălăele, "monumentala, tăcuta şi cinica însăşi Istoria", la începutul filmului este plasată o echipă care caută subiecte cu caracter paranormal, pentru a le vinde celor care dau mai mult. Sun