Litigiul dintre statul român şi compania franceză are o miză de 10 milioane de euro. Modernizarea reţelelor de apă-canal din Cluj a întârziat 3 ani din cauza SADE. După relicitare şi un proces internaţional, lucrările sunt din nou în întârziere. SADE a însemnat pentru clujeni doi ani de blocaje în trafic, zgomot, lucrări de mântuială şi nervi întinşi la maxim. SADE este firma franceză care a început în 2003 proiectul finanţat ISPA - „Reabilitarea şi modernizarea sistemelor de alimentare cu apă şi canalizare pentru zona Cluj”.
Intervenţiile haotice asupra carosabilului au transformat circulaţia în oraş într-un calvar. Proiectul, în valoare de 68 de milioane de euro, trebuia finalizat în vara anului 2006. SADE, însă, şi-a strâns utilajele şi a plecat din Cluj în noiembrie 2005, acuzând partea română că nu a respectat contractul. La sfârşitul anului 2008, după trei ani de întârziere, reorganizarea licitaţiei şi un proces internaţional aflat pe rol, lucrările la refacerea canalizării în Cluj sunt din nou... în întârziere.
Întârzierea întârzierii
În acest moment, lucrările „moştenite” de la SADE sunt efectuate de consorţiul format din compania germană Ludwig Pfeiffer Hoch und Tiefbau şi două mari companii clujene de construcţii, Grup 4 Instalaţii şi Tim Trust. Consorţiul a câştigat o licitaţie internaţională organizată de Ministerul Finanţelor în toamna anului 2007.
Cu toate că, acum, contractantul este o companie germană, clujenii nu scapă de probleme. „Întârzierile totalizează două luni. Pe parcurs s-ar putea recupera aceste întârzieri”, este de părere Călin Abrudan, adjunctul de proiect al consultantului, firma franceză Sogreah. Pe de altă parte, oficialii Ludwig Pfeiffer în România, susţin că lucrările sunt în grafic. „La unele obiective există mici întârzieri dar avem şi obiective unde lucrările sunt mai avans