Supermarketurile Mega Image si La Fourmi, detinute de catre grupul belgian Delhaize, valorau la sfarsitul anului trecut 45 de milioane de euro, acestea fiind dupa fuziune cea mai mare retea de profil din Capitala.
Potrivit evaluarilor realizate de firma CMF Consulting si prezentate in proiectul de fuziune publicat recent de retailerul belgian, Mega Image avea la finele lui 2008 o valoare de piata de 126,4 milioane de lei (34,3 mil. euro), iar La Fourmi valora 42,2 milioane de lei (11,4 mil. euro). In plus, alte patru firme cu activitati de comert si cu actionariat comun cu operatorul La Fourmi aveau la acea data o valoare cumulata de peste patru milioane de lei (aprox. 1 mil. euro).
Delhaize opera in Romania 40 de magazine, dintre care 37 in Bucuresti, la sfarsitul anului trecut prin intermediul carora genera afaceri de 130 de milioane de euro, tinand cont de ritmul de crestere comunicat pentru subsidiarele din Romania. Din aceasta suma, 20 de mil. euro reprezinta vanzarile celor 14 magazine La Fourmi preluate anul trecut de Delhaize de la fondul de investitii Global Finance si alti investitori straini.
In raportul financiar pe 2008 al grupului se precizeaza ca acesta a platit 12 mil. euro pentru preluarea La Fourmi, cu 7 mil. de euro sub valoarea anuntata in momentul semnarii tranzactiei cu Global Finance (in luna martie 2008). Diminuarea pretului de achizitie s-a datorat ajustarii valorilor capitalului de lucru si datoriilor nete preluate de la operatorul La Fourmi, dupa cum au precizat anterior reprezentantii Delhaize.
In urma fuziunii, Mega Image a anuntat ca isi va majora capitalul social cu 15 milioane de lei, pana la valoarea de 188,4 milioane de lei.
Pe piata locala, Delhaize a mers si in acest an pe strategia de extindere prin achizitii, anuntand in urma cu cateva luni preluarea a patru supermarketuri Prodas din Bucuresti. Fostu