» Modernizarea caii ferate va fi finalizata la 1 septembrie 2010.
» S-a majorat pretul biletelor cu 8%, dar si timpul de calatorie va fi mai lung.
» Trenurile de calatori vor circula cu 160 km/h.
Circulatia trenurilor pe Valea Prahovei va fi ingreunata timp de trei ani din cauza lucrarilor de reabilitare a transonului de cale ferata dintre Campina si Predeal. Pe langa recenta decizie anuntata de majorare a preturilor biletelor CFR cu mai mult de 8%, calatorii se vor confrunta si cu cresterea timpului de parcurs cu cel putin 15 minute pe relatiile care strabat Valea Prahovei. Lucrarile incepute zilele trecute vor fi finalizate la 1 septembrie 2010. Societatea Nationala de Transport Feroviar de Calatori a anuntat ca mai multe trenuri vor fi anulate, iar altele vor circula doar pe distanta Bucuresti-Campina sau doar de la Brasov catre Moldova si Transilvania. Pe rutele Campina - Galati, Campina - Iasi si Bucuresti Nord - Campina vor fi introduse trenuri suplimentare.
Din cauza lucrarilor, trenurile intercity si cele rapide nu vor mai circula pe rutele Bucuresti Nord – Brasov, Bucuresti Nord – Sibiu, Brasov – Iasi si Brasov – Galati. Vor fi anulate si o serie de trenuri cu rang personal pe traseul Campina – Predeal, acestea urmand sa circule pe distantele Campina – Galati, Campina – Iasi si Bucuresti Nord - Campina.
"Valoarea totala a lucrarilor este de 214,97 milioane euro, cu o finantare de 75% de la Uniunea Europeana, diferenta fiind suportata de la bugetul de stat. Lucrarile de reabilitare vor aduce la standarde europene calea ferata Bucuresti – Brasov, parte a Coridorului IV Paneuropean", a precizat Constantin Manea, director general la Compania Nationala de Cai Ferate.
Lucrarile de reabilitare se desfasoara in etape, iar calatorii vor trebuie sa se descurce chiar daca traficul se va reduce considerabil. Ci