Pentru a mentine cifra de afaceri la nivelul de anul trecut, Cosmin Radoi, managing director al agentiei de publicitate Graffiti BBDO, mizeaza pe castigarea de clienti noi, pe servicii suplimentare oferite celor vechi si pe online.
Cosmin Radoi e managerul de criza al Graffiti BBDO. A preluat conducerea agentiei in iarna lui 2008, la cateva luni dupa ce criza a izbucnit la nivel mondial. Recrutat de la Draftfcb, a facut cunostinta cu agentia in pragul anului in care piata de publicitate a scazut cu aproape 40%. “E ca atunci cand pilotezi un avion care se prabuseste”, spune el despre condusul unei agentii pe timp de criza. Nu ai timp sa te panichezi si sa te plangi, trebuie sa te asiguri ca avionul va ajunge la sol in siguranta.
Radoi a pilotat o cadere lina a agentiei in 2009, de circa 15% din cifra de afaceri, pana la 15 milioane de euro. A contribuit la asta si castigarea contului de creatie al Romtelecom, in ianuarie 2009, care a compensat partial scaderile in bugetele celorlalti clienti. Tot anul trecut, agentia si-a rationalizat cheltuielile – a renegociat contractele cu terti si si-a mutat sediul in zona Turda (pe care il imparte acum cu toate agentiile grupului BBDO Romania: Graffiti PR, Media Direction si Proximity).
De la inceputul lui 2010, Graffiti si-a mai largit portofoliul cu cativa clienti: Henkel (divizia de beauty), Petrom (pentru care va realiza proiecte de CSR, alaturi de agentia GMP) si British American Tobacco (pentru care a realizat un proiect controversat). Castigarea de clienti noi este una din cele doua directii de actiune stabilite de Cosmin Radoi anul acesta. Si asta se intampla in doua moduri: “reactiv” – prin participarea la pitch-urile la care sunt invitati, si “proactiv” – atunci cand agentia ocheste un potential client, realizeaza pentru el un proiect “la cheie” si merge apoi sa i-l prezinte.
De exemplu, Gra