Compania de consultanta si audit Deloitte a amanat unele traininguri de soft-skills, dar nu a redus deocamdata salariile si bonusurile angajatilor si nici nu a operat restructurari.
Compania de consultanta a inceput sa resimta efectele crizei financiare incepand cu luna noiembrie a anului trecut. "Nu am facut restructurari. Am renuntat la 4-5 oameni, care fie nu isi indeplinisera targetul nici cand mediul economic era favorabil, fie nu mai aveau proiecte de care sa se ocupe. Pana in luna mai sper sa nu facem concedieri", spune Valeria Mihaiescu, director de resurse umane pentru Balcani al companiei de consultanta Deloitte, pozitie din care supervizeaza cinci tari (Romania, Moldova, Albania, Kosovo si Bulgaria) si un total de 800 de salariati, din care 500 lucreaza in Romania, unde este concentrat si cel mai mare volum al businessului Deloitte din Balcani.
Cu toate acestea, planul de team-building-uri al Deloitte pentru acest an este pus sub semnul intrebarii, iar unele traininguri au fost amanate.
"Ne-am uitat la costuri si am amanat trainingurile pe soft-skills (comunicare, dezvoltarea abilitatilor interpersonale - n.r.), care nu sunt foarte tehnice si care nu sunt core business. Nu ne-am atins de salarii si nici de beneficii pana acum."
Directorul de resurse umane spune ca recrutarea nu este complet inghetata. "Vom continua sa angajam consultanti cu experienta pentru acele servicii care vor fi cerute de clientii nostri in aceasta perioada. Ceea ce ne este destul de clar insa in acest moment este ca in toamna lui 2009 vom recruta mai putini absolventi decat in anii anteriori. De asemenea, nu cred ca ne vom mai uita la salarii pana la sfarsitul anului."
Primul efect care se resimte pe piata muncii inca de la sfarsitul anului trecut in noul context economic este scaderea cererii de recrutare ca o consecinta directa a scaderii