Muzica? O "experienţă interioară": ŞTEFAN NICULESCU (1927- 2008). MAESTRUL... Sextuplum. Cercetător fervent al creaţiei enesciene, compozitorul a fost atras, de-a lungul întregii sale cariere, de eterofonie, ca principiu de creaţie. Pentru că ea – argumenta Ştefan Niculescu – constituie "pendularea între starea monovocală şi cea plurivocală, adică alternanţa între unison şi plurimelodie". Iar începuturile tehnicii eterofonice se află şi în muzica bizantină, nesecatul izvor...
CARMEN PETRA-BASACOPOL (n.1926). Numele compozitoarei cheamă în memorie sonorităţile harpei, instrument pentru care a compus lucrări antologice. Are însă un număr mare de lucrări de diferite genuri, incluzând opera şi baletul. Melopeea pentru clarinet solo ne întoarce în ambianţa muzicii de cameră, defi nitorie pentru latura artistică a compozitoarei..
"Lucrarea Omnia Unus Est (2009) se bazează pe câteva linii muzicale, paralele de fapt, toate variaţiuni mai mult sau mai puţin structurate ale unui ison elementar, permanent prezent. Cea mai complexă structură pe plan armonic este reprezentată de câteva fragmente din Corale de Johann Sebastian Bach, ce interferează cu celelalte linii; cadenţele cerute repetat de frazele respective vor apărea
abia în coda lucrării" – CORNELIU DAN GEORGESCU, născut in anul 1938 la Craiova şi stabilit, din 1987, la Berlin. Autorul unor numeroase lucrări simfonice şi de cameră, al cărui nume este asociat, încă din anii ’70, cu estetica muzicii arhetipale sau, în egală măsură, cu problematica muzicii atemporale, ambele idei teoretizate de compozitor în pagini de referinţă.
COSTIN MIEREANU (n. 1943). Compozitor român, stabilit în Franţa (1977). Şi-a desăvârşit studiile de la Academia de Muzică din Bucureşti, prin doctorate în semiotică muzicală şi în litere. (Paris, l978, 1979). Muzicolog, cercetător, profesor. Publică studii şi ma