Arta isi face loc in trainingurile de business, creand un nou mod de a comunica, mai sincer si mai placut. Fie prin pictura sau prin fotografie, creste "apetitul" pentru creativitate, care odata infiltrat in business nu poate aduce decat lucruri bune. Angajatii vizati: cei care isi trateaza jobul ca pe propria afacere.
Acestea au fost premisele de la care a luat nastere firma de consultanta in resurse umane Able Human Resources formata din traineri care au nu numai experienta de business si academica, dar si experienta artistica. "Comunicarea prin imagini, in speta prin imagini pictate, poate spune mai multe decat cea prin cuvinte.
Nu toti ne-am nascut scriitori sau oratori, dar cu siguranta putem traduce starile de spirit, temperamentul, ba chiar umorul in pictura. Si cel mai important, ne putem cunoaste mai bine pe noi insine si ii putem intelege mai bine pe ceilalti", este de parere Matei Arnautu, trainer Able HR.
Dar cum a aparut totusi aceasta alternativa la trainingul clasic? In opinia Valentinei Cristea, consultant Able, managerul din zilele noastre cauta exclusiv personal puternic motivat si loial firmei, iar candidatii au un "motoras" de cautare ce identifica in special renumele firmei, independenta, mediul creativ, salariul motivant, timp de lucru flexibil, precum si perspectivele bine definite de dezvoltare personala si promovare. Insa aceste discrepante pot fi diminuate prin crearea unui spatiu inovativ de creatie si exprimare in care principalii actori comunica si se exprima liber.
Una dintre modalitatile de dezvoltare a abilitatilor de comunicare o reprezinta familiarizarea cu mediul artistic.
"Expozitiile de pictura, instalatie, participarile la festivaluri de arta si bienale internationale reprezinta cartea de vizita a trainerilor", explica Cristea.
Ea adauga faptul ca, in ceea ce priveste experienta de business