Operatorul low-cost Wizz Air a inregistrat, anul trecut, o cifra de afaceri de circa 500 milioane euro. In conditiile in care compania a transportat 7,8 milioane pasageri, pretul mediu incasat per pasager este de 64 de euro, bani cu care compania sustine ca isi acopera integral costurile de operare si isi asigura si o marja de profit.
Romania a reprezentat anul trecut a doua piata, dupa Polonia, pentru compania low-cost, atat din punctul de vedere al numarului de pasageri transportati, cat si al veniturilor.
Concret, Wizz Air a transportat pe piata locala1,65 milioane pasageri, Romania furnizand astfel 21,2% din totalul pasagerilor Wizz Air. Raportand aceasta pondere la cifra de afaceri, rezulta ca piata din Romania ar fi generat venituri de circa 106 milioane euro in 2009, aproximativ 70% din veniturile Blue Air din aceeasi perioada, si 40% din cele ale Tarom, in conditiile in care toate cele trei companii au transportat aproximativ acelasi numar de pasageri (1,7 milioane pasageri Blue Air si 1,72 milioane pasageri pentru Tarom).
Chiar si in acest context, compania sustine ca este pe profit. “Cu siguranta, piata din Romania a fost una profitabila in 2009, astfel nu am mai continua extinderea”, argumenteaza Gyorgy Abran (foto), directorul comercial al liniei low-cost, care nu a vrut sa dea insa o cifra exacta privitoare la profitul companiei.
Care este totusi secretul pe care il detin cei de la Wizz Air, care, nu de putine ori, au fost acuzati de concurenti ca practica preturi de dumping. “Eficientizare, eficientizare si iar eficientizare: negociem la sange orice tarif, iar reducerea costurilor este un mod de viata pentru noi. Singurul segment din care nu incercam sa reducem este securitatea si siguranta pasagerilor”, explica reprezentantii Wizz Air.
Romanii, mai putin eficienti: Cu incasari mult mai mari, Blue Air si Tarom nu se gan