Cel mai mare retailer de bricolaj, Praktiker, mizeaza pe programe buy-back pentru scule electrice, reduceri generalizate la articolele de sezon si credite pentru care clientii pot aplica direct in magazin, pentru a contracara scaderea vanzarilor care a ajuns la 15% in primul trimestru din acest an.
Printre masurile de eficientizare luate de Parktiker, care opereaza 26 de magazine la nivel local, se numara si renuntarea la recrutarea de angajati sezonieri. In anii anteriori, cand retailul de bricolaj crestea cu 20-30% pe an, retelele incepeau cautarile pentru forta de munca sezoniera din lunile martie-aprilie. Acestia reprezinta in medie 10-15% din numarul total de salariati la nivelul unui magazin de bricolaj, potrivit datelor din piata.
"Exista cateva proiecte de extindere pe care le avem in diverse stadii de pregatire in acest moment, dar calendarul pentru finalizarea lor depinde de evolutia pietei in actualele conditii economice. Prioritatea, deocamdata, este adaptarea ofertei la situatia pietei", a declarat Michael Krahn, directorul general al Praktiker Romania. El a exemplificat prin lansarea in acest an a unei oferte de finantare in parteneriat cu Garanti Bank, creditele avand o perioada de gratie de 6 luni pentru plata primei rate catre banca si dobanda si comision de acordare zero.
Inghetarea creditarii este cea care a dat startul declinului sectorului DIY in ultimele luni din 2008, in conditiile in care piata depinde foarte mult de ritmul dezvoltarii constructiilor si de aparitia unor proiecte imobiliare noi.
Praktiker, care este liderul sectorului DIY, dupa valoarea cifrei de afaceri, a realizat in primele trei luni ale anului vanzari de 45 mil. euro la nivel local, in scadere cu 15,6% fata de perioada similara din 2008. Declinul vanzarilor in lei a fost de 2,6%, cu toate ca reteaua s-a extins cu cinci magazine in intervalul