Un psiholog școlar la 800 de elevi
După ce a activat ca profesor consilier şcolar în cadrul Colegiului Naţional “Alexandru Papiu Ilarian”, Daniela Ilioasa a fost numită la conducerea Centrului Judeţean pentru Asistenţă şi Resurse Educaţionale (CJARE) Mureș. Despre rolul, activitatea şi perspectivele centrului, acum la început de an şcolar, am aflat din interviul următor.
Rep.: Cum a fost această trecere de la Papiu la conducerea CJARE Mureş?
Daniela Ilioasa: Am preluat această funcţie pe 3 septembrie, odată cu începerea oficială a şcolii. Acum ocup o funcţie care aduce după sine nişte responsabilităţi, un alt gen de muncă. Eu fiind formată ca psiholog şcolat atâţia ani de zile la Colegiul Naţional “Al. Papiu Ilarian”, mi-am asumat alte responsabilităţi, alte sarcini, alt tip de muncă. Acum lucrurile sunt puţin schimbate, chiar dacă lucrez cu oameni, lucrez mai mult cu adulţii, în administraţie, cu aspecte legate de hârtii, de cifre, de administraţie pur şi simplu. E o schimbare şi pentru mine, e cu totul alt tip de muncă.
Rep.: Care este importanţa activităţii de consiliere şcolară în procesul de învăţământ?
D.I.: Din punctul meu de vedere, lucrând pe poziţia de profesor consilier şcolar, în primul rând, noi avem nişte avantaje prin faptul că avem această formare de psiholog şi este clar că această postură ne aduce un plus în calitatea actului educaţional. Noi nu mai suntem chemaţi neaparat să fim profesor la clasă, norma noastră de cele 18 ore, este constituită strict pe ore de consiliere şi orientare. E un specific al muncii noastre pe care lumea îl cunoaşte mai puţin. Noi nu apărem întotdeauna în faţă, noi nu apărem pe prima pagină a ziarelor, nu le luăm prim-planul colegilor profesori pentru că avem o muncă mai intimă în cadrul unor cabinete. Asta nu înseamnă că munca noastră nu poate să fie la fel de consistentă ca a oricărui