Strategia naţională pentru egalitate de şanse în perioada 2014 - 2017 vizează mai multe domenii de intervenţie, fiind prevăzute analize şi campanii de informare inclusiv în rândul elevilor şi al profesorilor, privind respectarea dreptului la nediscriminare.
„În cadrul acestui document strategic, educaţia a fost apreciată ca fiind unul dintre domeniile prioritare de intervenţie pentru promovarea unei societăţi axate pe respectarea drepturilor omului şi susţinerea diversităţii. Documentul a relevat faptul că, dincolo de intervenţii legislative punctuale, combaterea discriminării de gen este condiţionată de existenţa unui sistem educativ favorabil egalităţii de şanse şi dezvoltării personale”, se arată în documentul pus în dezbatere publică.
Astfel, în Educaţie se urmăreşte combaterea stereotipurilor de gen din sistemul de învăţământ, prin aplicarea şi prelucrarea informaţiilor culese prin intermediul a două chestionare, unul destinat directorilor şi cadrelor didactice, pentru a identifica gradul de promovare a perspectivei de gen în procesul educaţional, având drept scop evaluarea nivelului de introducere şi aplicare a perspectivei de gen în instituţii de învăţământ, celălalt adresat elevilor, având drept scop evaluarea gradului de percepţie a problematicii egalităţii de şanse între femei şi bărbaţi atât în mediul şcolar cât şi în cel extraşcolar.
De asemenea, mai este prevăzută organizarea unei campanii de sensibilizare în rândul elevilor de şcoală primară şi gimnazială, în vederea creşterii gradului de conştientizare şi informare a acestora cu privire la semnificaţia şi importanţa respectării dreptului la nediscriminare şi egalitate de şanse pentru toţi, dar şi realizarea unei analize documentare a programelor şcolare privind disciplinele în cadrul cărora se poate promova perspectiva de gen.
Un alt obiectiv al noii strateg