Schimbarile demografice semnalate de ultimul recensamant se vor reflecta atat in datele de audienta TV, cat si in audientele din presa scrisa, dupa cum au declarat pentru HotNews.ro Lucia Antal, presedintele Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA), respectiv Arina Ureche, director general BRAT. Daca schimbarile in cercetarea si masurarea audientei TV vor fi "un proces dificil" ce va dura "cel putin 3-4 luni", in cazul studiului national de audienta in presa scrisa (SNA) e o chestiune de calcul: "toate rezultatele de audienta exprimate in mii de persoane se vor ajusta cu valoarea noului univers".
In cazul masurarii audientelor TV, "implementarea noilor cifre (furnizate de INSSE - n.red.) se face prin instalarea de gospodarii noi in panel si dezinstalarea celor care devin redundante", spune Lucia Antal. In cazul evaluarii audientelor din presa scrisa, Arina Ureche noteaza ca, "presupunand ca in cazul varstelor structura s-a mentinut similara cu cea anterioara, rezulta ca populatia urbana din Romania, cu varste intre 14 si 74 de ani, a scazut de la 9.704.416 persoane la 8.154.328, adica cu aprox. 16%".
Rezultatele urmatorului val al Studiului National de Audienta, realizat incepand de anul trecut dupa o noua metodologie, vor fi publicate pe 14 februarie. Potrivit BRAT, aceste rezultate vor tine cont de rezultatele partiale ale recensamantului, anuntate de INS pe 2 februarie. Vezi date preliminare ale noului val SNA, prezentate in decembrie la BRAT. Audientele TV sunt masurate, de la inceputul anului, de Kantar Media, care furnizeaza aceste date Asociatiei Romane pentru Masurarea Audientelor (ARMA) in locul GfK Romania, care a livrat cifrele de audienta in ultimii ani. HotNews.ro va publica in curand un interviu cu Lucia Antal, presedintele ARMA, pe tema primei luni de masurare a audientelor de catre Kantar Media.
Lucia Antal, pr