O licitaţie cu dedicaţie „a pricopsit” Timişoara cu nişte mijloace de transport cu totul diferite faţă de cele descrise în caietul de sarcini. Sursa: HORIA CĂLĂCEANU
Primăria Timişoara a devenit, în ultimii ani, locul din care banul public plea că numai cu dedicaţie. Licitaţii de zeci de milioane de euro sunt organizate doar de ochii lumii, câştigătorii lor fiind stabiliţi cu mult înainte.
„Evenimentul zilei” vă prezintă culisele uneia dintre aceste licitaţii, şi anume achiziţionarea a 50 de troleibuze pentru timişoreni. În premieră, după doi ani de la plata acelui contract, care a lăsat o gaură de peste 21 de milioane de euro în bugetul local, unul dintre funcţionarii publici de atunci rupe tăcerea.
SUMARUL ARTICOLULUI Primarul Ciuhandu a tocat 21 de milioane de euro pe troleibuzeCerinţele timişorenilor, justificarea pentru achiziţia rapidăCerinţele timişorenilor, justificarea pentru achiziţia rapidă
Acesta povesteşte nu doar elementele ascunse din caietul de sarcini, ci şi presiunile la care au fost supuşi cei din comisia de licitaţie.
Caietul de sarcini, făcut să omoare concurenţa
Istoria afacerii „Troleibuzul” începe încă din 2006, atunci când primăria condusă de Gheorghe Ciuhandu a primit verde să ia un credit de 23 de milioane de euro. S-a pus la cale apoi licitaţia, pentru care s-a întocmit un caiet de sarcini stufos şi detaliat.
A fost metoda prin care toţi competitorii au fost eliminaţi, rămânând în cursă doar firma cehă Skoda Electric. Aceasta a fost declarată câştigătoare, în principal datorită faptului că a fost singura care a susţinut că poate să aducă modelul respectiv de troleibuz.
Printre atuurile cu care a venit compania din Cehia: termenul scurt de livrare şi numărul mare de locuri de pasageri. După câştigarea licitaţiei cu pricina, s-a încheiat şi contractul propriu-