Cumpărat în 2006 cu 19 milioane de euro, centrul comercial nu mai valorează acum nici 5 milioane de euro
MacroMall Braşov, centrul comercial „asezonat” cu motive egiptene şi cu „figurine” din filmul Jurassic Park, a scăpat pe moment de vânzare, proprietarii acestuia anunţând anul trecut că acesta are o rată foarte redusă de ocupare.
Anul trecut, britanicii de la Fondul de investiţii Carpathian şi-a anunţat acţionarii că performanţa portofoliului imobiliar pe care compania îl administrează este în linie cu aşteptările, mai puţin în cazul Macromall din Braşov şi al Antana Business Park din Budapesta, care se confruntă cu rate mari de neocupare. Compania a mai anunţat că este în discuţii cu o serie de investitori pentru vânzarea activelor şi realizarea unui exit profitabil conform strategiei
Macromall Braşov, inaugurat în 2005, a fost prima proprietate cumpărată de britanicii de la Carpathian, fostul Dawnay Day Carpathian, în România. Ei au plătit în 2006 19 milioane de euro dezvoltatorului AWG Macro, care investise în el 8 milioane de euro, şi estimau un profit anual de 9%.
Pe atunci, centrul comercial avea peste 80 de chiriaşi şi noii proprietari anunţau că vor atrage magazine importante din afară pentru a mări traficul de cumpărători. Ulterior au mai cumpărat şi terenul de lângă centrul comercial, o suprafaţă de 2,7 hectare, şi intenţionau chiar o extindere.
Anul trecut, când se pregăteau să vândă, britanicii au comandat o evaluare a activului şi au remarcat că nu ar fi putut obţine nici măcar 5 milioane de euro pe acest activ. Rezultatul evaluării a arătat că un preţ corect ar fi fost de doar 4,75 milioane de euro. Cumpărat în 2006 cu 19 milioane de euro, centrul comercial nu mai valorează acum nici 5 milioane de euro
MacroMall Braşov, centrul comercial „asezonat” cu motive egiptene şi cu „figurine” din filmul Jura