Criza economica a muscat puternic din piata romaneasca a bunurilor de folosinta indelungata, aceasta scazand in primul trimestru cu 33,4% comparativ cu acelasi trimestru din 2008, se arata intr-un studiu GfK TEMAX Romania. Cele mai importante situatii de declin s-au inregistrat pentru echipamentele de birou si in sectorul foto, a caror scadere a depasit 40%. Romanii nu mai cumpara aragaze sau firigidere si prefera sa achizitioneze friteuzele si fierbatoare.
"Friteuzele si fierbatoarele au fost singurele categorii care nu au urmat tendinta generala. Categoriile de produse importante, precum aparatele pentru pregatirea alimentelor, fiarele de calcat si aspiratoarele au inregistrat o rezultate negative ceea ce a determinat scaderea intregului sector. Pe timp de criza, vanzatorii cu amanuntul incearca sa atraga consumatorii cu o gama larga de oferte financiare, promotii si reduceri de pret", se arata in comunicatul de presa emis de Gfk .
Piata globala de bunuri electrice monitorizata de catre GfK TEMAX a fost de 356 milioane de euro in primul trimestru al acestui an, cea mai mica valoare din ultimii doi ani. Declinul total de 33,4% comparativ cu acelasi trimestru al anului 2008 poate fi atribuit scaderii vanzarilor pe toate segmentele de piata.
Aparatura electrocasnica mica a fost categoria cea mai putin afectata in primul trimestru. Cu toate acestea, a coborat cu 16%, in timp ce telecomunicatiile au scazut cu 26,7%. Electrocasnicele mari, electronicele de larg consum si produsele IT au aratat scaderi mai accentuate, pierzand 35.9%, 34,4% si, respectiv, 34,3%. Sectorul foto (41,5%) si cel de echipamente de birou (44,9%) au intunecat si mai mult tabloul de ansamblu, vanzarile inregistrand scaderi semnificative.
Telecom: telefoanele Smart Phone echilibreaza efectul negativ asupra cererii
In primul trimestru al anul