Centrul istoric al Capitalei este dominat de restaurante, cafenele şi baruri, care ocupă mai bine de jumătate din spaţiile disponibile, în timp ce la polul opus, magazinele de fashion, care domină de regulă centrele marilor capitale ale lumii, ocupă în Bucureşti doar 19% din spaţii.
Jucătorii din zona de servicii deţin 27% din spaţiile din centrul vechi, potrivit unui studiu al companiei de cercetare imobiliară More Real Estate Services.
Dacă în capitale precum Paris, Roma sau Londra, cele mai importante nume din modă, se luptă pentru a prinde un loc în centrul istoric, în Bucureşti acestea deocamdată se feresc să pătrundă din cauza infrastructurii proaste şi a chiriilor mari. Singurele magazine de modă din zonă sunt cele rămase din perioada comunismului sau cele care oferă produse la preţ unic.
"La ora actuală sunt mai mulţi jucători din piaţă interesaţi să pătrundă în centrul vechi al Bucureştiului, însă există o serie de impedimente, pornind de la infrastructura proastă şi de la starea clădirilor la faptul că multe dintre acestea sunt oferite în concesiune de primării, iar nivelul chiriilor este foarte ridicat", spune Ilan Laufer, directorul general al companiei de consultanţă imobiliară Retail Grup.
În ceea ce priveşte nivelul chiriilor, potrivit studiului More Real Estate Services, acesta a revenit pe creştere, apropiindu-se acum de cel din a doua jumătate a lui 2009. Astfel, în primul semestru al lui 2011 companiile interesate trebuia să plătească 45 de euro pe metru pătrat, faţă de 35 de euro/mp în aceeaşi perioadă a anului anterior. Preţurile rămân însă sub nivelul anului 2008, ultimul an de boom, când un metru pătrat în centrul istoric era închiriat cu 55 de euro.
"Centrul istoric este singura zonă din Bucureşti care şi-a acoperit jumătate din deprecierea acumulată în anul precedent. Această cifră creşte când avem de-a f