Producatorul german de materiale pentru zidarie Xella, prezent pe piata locala prin brandul Ytong, va intra in acest an pe piata de produse destinate termoizolarii de locuinte in Romania prin introducerea unei noi game denumita “Multipor”.
Ca urmare a noii strategii, completata si de un trend favorabil de piata, reprezentantii companiei se asteapta ca in acest an sa obtina afaceri in crestere cu 10%, la circa 10 milioane de euro.
La nivelul anului trecut, Xella Romania a consemnat un rulaj in crestere cu 27%, raportand afaceri de circa 9 milioane de euro.
“In 2012, piata de termoizolatii din Romania a inregistrat un volum de circa 4,3 milioane metri cubi, circa 40% din aceste materiale fiind utilizate pentru termoizolarea peretilor exteriori, restul pietei fiind generat de termoizolarea peretilor interiori, pardoseli sau acoperisuri – ceea ce indica o pondere mai mare a lucrarilor pe segmentul industrial si public. Ne asteptam ca in urmatorii doi ani, piata sa cunoasca o evolutie de circa 30%, la peste 5,6 milioane de metri cubi”, a declarat Marius Dragne (foto), CEO-ul Xella Romania, in cadrul unui eveniment de presa.
Reprezentantul companiei spune ca exista un mare potential in piata de termoizolare din Romania ceea ce a condus si la decizia grupului de a intra si pe acest nou segment.
“Ne propunem ca in acest an sa ne concentraram pe brandul Ytong dar si tehnologia si produsele Multipor, destinate renovarilor, restaurarii de cladiri si locuinte noi care necesita termoizolare suplimentara. In Germania, dar si in alte state dezvoltate din Vest, tehnologia Multipor este folosita de 15 ani”, a completat seful Xella in Romania.
Dragne a tinut sa sublinieze ca tehnologia Multipor foloseste la termoizolarea peretilor de interior, a tavanelor, dar ofera si solutii de termosistem pentru fatadele locuintelor (ETICS).
“Este un produs