Este stiut faptul ca la Tribunalul Iasi functioneaza ca un serviciu de primire a cererilor, actiunilor si a altor acte procesuale de competenta diferitelor instante. Acest serviciu are un program bine stabilit de catre conducerea institutiei, program, de altfel, afisat. Cu toate acestea, la usa judecatorului de serviciu, in fiecare zi, exista un rand interminabil de persoane.
Unii dintre cei aflati in fata usii registraturii sunt nemultumiti de serviciul prestat de catre institutia amintita. Printre acestia se afla si Stefan B., in varsta de 65 de ani, din Iasi, care, cu naduf, ne-a declarat: "Exista o dezorganizare totala a sistemului. Este un sistem putred, degradat. Aici ai posibilitatea sa te imbolnavesti de inima. Ieri, spre exemplu, am vazut cu ochii mei cum unui numar de aproape 20 de cetateni li s-a inchis usa in nas, spunandu-li-se ca s-a terminat programul. E vai de capul si de zilele noastre."
In legatura cu activitatea serviciului de receptie a actelor judiciare ce functioneaza la Tribunal, am reusit sa stam de vorba cu vicepresedintele Judecatoriei, judecator Georgeta Gafta, care ne-a oferit mai multe informatii in legatura cu aceasta problema.
Astfel, pe langa serviciul mai sus amintit, care are un program de functionare de 3 ore pe zi, cetatenii se mai pot adresa si presedintelui sau vicepresedintelui Judecatoriei, in zilele in care acestia au program de audiente, si anume in ziua de marti, intre orele 10.00-12.00, vicepresedintelui Judecatoriei, iar in ziua de joi, in acelasi interval orar, presedintelui Judecatoriei. Acestor persoane, cetatenii care au probleme in ceea ce priveste activitatea judiciara a instantelor li se pot adresa cu toata increderea.
"Nu putem reorganiza acest sistem de primire a actelor judiciare, in sensul alocarii mai multor ore acestui serviciu, intrucat judecatorul de serviciu are si alte activi