Un tânăr de 24 de ani, care a studiat un an la Universitatea din Amsterdam, spune că s-a întors mai bine pregătit şi mai bogat în experienţe înapoi în România. Sursa: Oana Dan
Deşi a revenit în ţară în vara anului 2009, în plină criză economică, el şi-a găsit de lucru într-o lună, la o companie multinaţională. Unul dintre motivele pentru care a fost ales era masterul de Business Studies făcut în Amsterdam.
Octavian Pop a decis în 2008 să plece la master peste hotare şi, după ce s-a uitat pe oferte şi clasamente, a ales Universitatea din Amsterdam, aflată pe locul 49 în topul celor mai bune 500 de universităţi din lume.
Un alt motiv care l-a ajutat să aleagă uşor a fost taxa de 1.600 de euro pe an, „foarte mică pentru o universitate aflată în primele 50 din lume”. Cum a ajuns acolo s-a îndrăgostit de oraş, iar la şcoală a fost încântat de materiile studiate: management strategic, marketing strategic şi comportamente de consum. Îşi dorea să se specializeze în marketing. Venea după trei ani de ASE, unde a făcut studii economice în limba germană.
„Totul e diferit în Amsterdam”
Octavian a fost impresionat de masterul din capitala Olandei, unde i-a plăcut cum se preda şi cum se purtau profesorii. Unul dintre lucrurile care l-au încântat a fost că profesorii nu puneau accent pe citirea unor cărţi, ci le dădeau multe articole şi studii pe anumite subiecte. „A fost într-adevăr mult mai mult decât aici şi examenele mult mai grele. În acelaşi timp ai simţit că înveţi ceva foarte palpabil şi care o să te ajute.”
Adaptarea nu a fost deloc grea, iar într-o săptămână, spune el, s-a simţit ca acasă. „Oraşul îţi dă senzaţia asta pentru că nu e un oraş mare care să fie copleşitor, ci te simţi ca acasă, sigur”.
Chiria era 550 de euro pe lună pentru o cameră „ceea ce este destul de mult, dar condiţiile erau foa