Cifra capătă valori mult mai mari dacă adăugăm şi maşinile care tranzitează zilnic Capitala sau pur şi simplu ai căror proprietari locuiesc în Bucureşti, dar maşinile sunt înregistrate în alte localităţi. Paradoxal, un principiu de bun-simţ nu este respectat de autorităţi în acest joc al ridicatului de maşini: cu cât oferi mai multe locuri de parcare, cu atât eşti mai îndreptăţit să pedepseşti mai mulţi şoferi care parchează ilegal.
Cele cinci firme care se ocupă de ridicatul şi depozitatul maşinilor au încasat, de la începutul anului 2009 până la începutul acestei luni, cel puţin 10 milioane de euro. Din acestea, nici un ban nu intră la bugetele locale, cu excepţia sectorului 1, unde societatea cedează 20% din încasări primăriei. Calculele realizate de România Liberă s-au bazat pe taxele minime de ridicare şi transport. Nu a fost pusă la socoteală şi taxa zilnică de depozitare a maşinii, plecând de la premisa că majoritatea şoferilor şi-au recuperat maşina cât mai rapid cu putinţă. Ridicatul de maşini este cel mai profitabil în sectorul 6, unde firma Ilcor Auto a încasat aproape 3 milioane de euro: 1,82 milioane de euro în 2009, pe 14.573 de maşini ridicate; 1,1 milioane de euro în 2010 pe 8.734 de maşini ridicate. Cu toate acestea, primăria condusă de Cristian Poteraş (PDL) oferă doar 40.000 de locuri de parcare cetăţenilor, situându-se abia pe locul 4 din acest punct de vedere, între sectoarele Capitalei.
3.400 de ridicări pe lună
Pe locul doi ca profitabilitate se situează sectorul 1. Aici, firma CFR Transauto a încasat 2,85 milioane de euro: 1,4 milioane euro în 2009, pe 6.411 maşini ridicate; 1,45 milioane euro în 2010 pe 6.720 maşini ridicate. Primăria lui Andrei Chiliman (PNL) oferă aproximativ 70.000 de locuri de parcare, situându-se pe locul 3 în Capitală, din acest punct de vedere.
Sectorul 2 este situat pe locul trei al profit