Luna viitoare, vom afla dacă proiectul ocolitoarei pentru zona de shopping, respectiv al şoselei care face legătura între strada Poienelor şi primul tronson al centurii Braşovului, va primi fondurile necesare de la Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Regional. Până pe 10 mai, edilii vor reactualiza extrasele de Carte Funciară aferente terenurilor pe care drumul ar urma să treacă, majoritatea fiind în proprietatea municipalităţii, după care proiectul va fi depus spre finanţare la Agenţia pentru Dezvoltare Regională Centru, care urmează să se pronunţe cu privire la eligibilitatea sa. Costul investiţiei este estimat la suma de 15,9 milioane de lei, respectiv 3,6 milioane de euro.
Dacă până acum, pentru a ajunge la hipermarketurile de pe Calea Bucureşti erai obligat să tranzitezi tot oraşul, edilii braşoveni au propus această arteră directă, care va urma traseul vechii căi ferate industriale ce ajunge în incinta fabricii de camioane, pentru a facilita totodată, şi accesul maşinilor de mare tonaj care trebuie să ajungă în zonă şi încurcă tot traficul.
Artera dintre Poienelor şi ocolitoare ar urma să aibă o lungime de 2,145 km, trei sensuri giratorii, o lăţime de 7 m cu o bandă pe sens, să fie flancată de zona verde, piste de biciclişti pe o parte şi trotuar pe cealaltă parte. De-a lungul traseului sunt prevăzute şi trei perechi de staţii pentru transportul în comun.
Noua stradă ar urma să pornească de lângă uzina Roman, din drumul care merge spre cartierul Noua (prelungirea străzii Poienelor), să treacă pe sub pasajul de pe Calea Bucureşti şi să ajungă la Macro Mall şi apoi, la Cazinoul Vesuvius. De aici, drumul ar urma să continue pe câmp până la centura de ocolire a Braşovului. Şoseaua ar urma să fie amenajată de fapt pe traseul fostei căi ferate care făcea legătura între magistrala CFR şi uzina de autocamioane. Luna viitoare, vom afla dacă