Fujio Cho a devenit presedintele Toyota in urma cu doar un an, fiind a doua persoana aflata la conducerea constructorului de autoturisme care nu face parte din familia fondatoare.
Activand in companie din 1960, Cho, in varsta de 70 de ani, este inca plin de vigoare, conform standardelor japoneze. Licentiat al universitatii elitiste din Tokyo, Cho s-a alaturat echipei Toyota ca ucenic, deprinzand secretele revolutionarului Lean Manufacturing System de la omul care l-a inventat, geniul Taiichi Ohno.
Intre 1988 si 1994, Fugio Cho a condus operatiunile Toyota in Kentucky, Statele Unite, intr-o perioada de plina expansiune pentru Toyota.
Conservator si modest, Cho prefera sa raspunda analistilor in japoneza, desi engleza sa nu lasa deloc de dorit. Isi gandeste foarte bine raspunsurile si afiseaza o modestie clara, in contrast cu succesul opulent obtinut de Toyota in ultima perioada.
In primul trimestru al anului 2007, Toyota a depasit in vanzari grupul General Motors, estimandu-se ca va continua sa domine piata constructorilor de automobile cel putin pentru restul anului.
Desi reprezinta una din cele mai importante mutari de pe piata auto, Toyota devenind lider incontestabil in acest sens, Cho crede totusi ca “este prea devreme sa vorbim despre cine este numarul unu si cine nu”, adaugand ca “nu ne consideram numarul unu, dar, intr-adevar, vanzarile au fost mai mult decat satisfacatoare in ultimii sase-sapte ani.”
Fujio Cho atribuie reusitei Toyota strategia de a produce pentru pietele locale, care a facut diferenta pe piata americana, intr-o perioada in care cei mai mari constructori auto pierdeau teren, ajungand aproape de faliment.
Constientizand oportunitatile, dar si problemele aparute din momentul preluarii stafetei de lider, Cho stie ca are de infruntat factorii politici, intentionand ca brand-ul Toyota sa se prezinte ca