Autostrada de 32 de kilometri dintre Deva şi Orăştie trebuie să fie gata în 2013. Ea face parte din Coridorul IV Pan European, coridor care începe în Germania, la Nürenberg, şi trebuie să ajungă în România, la Constanţa. Coridorul european s-a blocat în România într-o dispută a sătenilor nemulţumiţi de „gropile de împrumut” ale constructorilor. Astfel, pentru şantier, constructorii sunt obligaţi să folosească gropi de împrumut, gropi pe care obţin aviz de la agenţiile de mediu din regiune. Imediat după folosire, punctele de lucru au mai multe variante: fie sunt readuse la starea iniţială şi redate comunităţilor locale, fie sunt puse în folosinţă într-o cu totul altă formulă, condiţie agreată stipulată în avize sau autorizaţii.
Sătenii din satele Pricaz şi Banpotoc, comune pe raza cărora se află astfel de gropi de împrumut pentru autostradă, vor ca zona să fie transformată în teren de sport şi amenajată în zone verzi. Aceştia reclamă că, din punct de vedere agricol, terenul nu mai este bun. Sesizările au ajuns la Agenţia de Mediu, iar Georgeta Barabaş, directorul APM Hunedoara, a declarat că a notificat constructorii de pe traseul autostrăzii Deva – Orăştie şi a cerut oprirea lucrărilor de excavaţii, în urma sesizărilor sătenilor.
Directorul Agenţiei de Mediu a mai spus că lucrările la autostradă vor putea continua, dar constructorii nu vor mai putea prelua materiale de umplere pentru infrastructură din perimetrele Banpotoc şi Pricaz, până când nu vor reface planurile de mediu aşa cum au cerut comunităţile locale. Barabaş a afirmat însă că firmele constructoare au respectat planurile de mediu aprobate. Legislaţia le permite însă comunităţilor locale să vină cu observaţii referitoare la derularea proiectului în ceea ce priveşte mediul.
Ieri, CNADNR anunţa că termenul de finalizare a autostrăzii nu va fi modificat, după ce Agenţia pentru Prot