Anul trecut, pentru prima oară, 1 din 11 locuri de muncă la nivel mondial a fost creat şi întreţinut de industia de turism. Estimările sunt că în 2013 turismul va susţine aproximativ 266 de milioane de locuri de muncă. Refuzând să investească în turism România pierde sute de mii de euro.
Anul trecut industria de turism a depăşit economia globală crescând mai mult decât sectorul de producţie, retail, servicii financiare şi comunicaţii. Turismul şi-a crescut contribuţia la produdul intern brut cu 3 procente şi a crescut numărul de joburi cu 5 milioane (ajungând la 260 de milioane). Asta înseamnă că, pentru prima oară, 1 din 11 locuri de muncă este creat şi întreţinut de industia de turism.
În raportul Călătorii şi turism, impact economic, publicat anul acesta, WTTC (World Travel and Tourism Council) estimează că industria turismului îşi va mări contribuţia la produsul intern brut. Estimările sunt că în 2013 turismul va susţine aproximativ 266 de milioane de locuri de muncă la nivel mondial.
Turismul e stâns legat de alte sectoare ale economiei (de exemplu comerţ, construcţii, transport). Îi zice efectul de multiplicare - turismul şi o mulţime de alte sectoare sunt interdependente şi o industrie de turism profitabilă aduce mai multe locuri de muncă, infrastructură, o grijă mai mare pentru cultură, tradiţii, monumente istorice, servicii mai bune, investiţii străine, ba chiar şi sisteme de educaţie şi sănătate mai bune.
Statisticile arată că cu cât economia unei ţări este mai dezvoltată cu atât câştigurile din turism, per vizitator, sunt mai mari, şi invers. De exemplu Germania câştigă pentru fiecare turist de două ori mai mult ca Ungaria, Turcia sau Spania. De obicei ţările mai dezvoltate, şi cu economii diverse şi dezvoltate, câştigă mai bine din turism. (Tourism and Development in the Developing World,Telfer D & Sharplev R)