Afacerile subsidiarei producătorului german de motounelte în România au scăzut, anul trecut, de la 94,6 milioane lei la 75,68 milioane lei.
Compania estimează o majorare a rulajului cu 15% în 2010, pe baza revenirii consumului şi deblocării creditării. De asemenea, optimismul este alimentat, în acest an, de îmbunătăţirea condiţiilor de creditare şi creşterea consumului.
Piaţa de motounelte a ajuns la 65-70 milioane de euro anul trecut, peste cea a Ungariei, a Cehiei sau Bulgariei, dar sub nivelul din Ucraina, potrivit datelor companiei, iar pentru 2010 este previzionată o creştere de 10-15%.
Motoferăstraiele au o pondere de 50% din vânzările companiei, motocoasele de10%, iar restul reprezintă utilaje de curăţenie, consumabile şi alte categorii de produse.
Investiţiile Stihl în România totalizează 10 milioane de euro, fondurile fiind utilizate pentru reţeaua de distribuţie, marketing şi comunicare, service, logistică şi resurse umane.