Antreprenorii români caută afaceri cât mai simple şi cu bariere de intrare joase şi de multe ori se orientează după tendinţe, este de părere Marius Ghenea, cel care controlează Fit Distribution.
Antreprenorii români cel mai adesea clonează afaceri decât să inoveze idei de afaceri, deşi sunt inteligenţi şi creativi, a declarat Marius Ghenea, preşedintele grupului de firme FiT Distribution, menţionând totodată că aceştia nu prea înţeleg mecanismele financiare ale afacerilor.
"Am vorbit şi cu antreprenori din alte ţări din zonă, şi ai noştri sunt mai inteligenţi. Sunt foarte creativi, ceea ce la început este un plus, dar în cele din urmă se transformă în minus, pentru că excesul de creativitate duce la defocalizare şi uneori acest lucru este fatal pentru business. Un lucru foarte important, la care trebuie lucrat este că antreprenorii români au prea puţină înţelegere cu privire la problemele financiare ale afacerii. Este şi vina şcolii. Dacă îi întrebi de cifre, îţi spun: stai să întreb contabila. Trebuie să înţeleagă mecanismele şi principiile financiare ale afacerii", a declarat, la un seminar pe teme de antreprenoriat, Ghenea, care este şi profesor în prima şcoală de antreprenoriat din România - School for Startups România.
În ceea ce priveşte zonele în care antreprenorii români sunt activi, Ghenea spune că aceştia nu sunt prea inovatori, ci urmăresc domenii "în trend", cât mai simple şi cu bariere de intrare joase. "Aş vrea mai mult business inovator decât de tip clonă. Ne uităm în străinătate şi spunem vreau şi eu o afacere ca asta. De multe ori însă aceste afaceri sfârşesc prin a fi doar clone, fără valoare. Antreprenorii români merg într-o abordare de tip fashion trend. Se merge după trend. Se caută afaceri cât mai simple şi cu bariere de intrare joase", a adăugat Ghenea.
În opinia sa, ecosistemul antreprenorial din Rom