Deputaţii din Comisia pentru Industrii şi Servicii au profitat de prezenţa reprezentanţilor de la Ministerul de Interne pentru a deschide subiectul fierbine referitor la Codul Rutier. Ministrul de Interne, Radu Stroe, nu participă la şedinţă, deşi a fost invitat.
Ministerul de Interne a fost reprezentat de directorul- Direcţia Rutieră, comisarul şef Lucian Diniţă. Membrii Comisiei au ridicat mai multe întrebări referitoare la prevederile din noul cod rutier care au vizat alcoolemia la volan, infrastructura şi limita de viteză admisă.
"Acum este 0, dar este la latitudinea dvs. şi aşa cum veşi hotărî, aşa va rămâne, dar cum putem răspunde străinilor că la ei sunt obişnuiţi să bea un pahar, iar la noi nu pot. Orice măsură de a face un cod rutier românesc îi învaţă prost pe români, când se duce românul în afară este victimă sigură", a spus Diniţă, referitor la 0,2 alcoolemie la volan.
Diniţă a prezentat modificările principale care se regăsesc în noua formă a codului rutier. "Codul rutier îl faceţi dvs. aici. Singurele modificări de sens sunt la cele patru încălcări care au devenit sport naţional: consumul de băuturi alcoolice, nerespectarea regulilor la trecerea cu calea ferată, conducerea pe sens opus pe autostradă şi viteze peste limita legală", a precizat Diniţă în faţa Comisiei.
Reprezentantul Ministerului de Interne a explicat că înăsprirea măsurilor sunt o cerinţă a UE. "Exemplarul adoptat la nivel ONU care a fost republicat. Nepurtarea centurii de siguranţă, vorbitul al telefon, este o cerinţă a UE şi a ONU. UE vrea să ne aducă la acelaşi nivel, la o înăsprire. A existat un forum al siguranţei rutiere şi am fost acuzaţi că au fost numeroase măsuri la care nu ne-am aliat la UE", a mai precizat Diniţă.
Întrebările deputaţilor s-au referit şi la problema parcărilor şi a lipsei de educare rutieră.