Duminică, 2 Septembrie, pe o autostradă din Franţa unul dintre autocarele unei companii de transport turistic din România, a reuşit performanţa de a se răsturna în timp ce rula cu viteză maximă. Se pare că nenorocirea a fost determinată de explozia unui pneu ce echipa puntea faţă a autocarului.
Un prunc de numai 30 de zile a fost trimis la ceruri şi alte câteva zeci de persoane au fost accidentate mai mult sau mai puţin grav. Cum a fost posibilă producerea unei astfel de nenorociri? Cineva, nu se ştie deocamdată cine, a avansat ideea exploziei la unul din pneuri. De aici s-a conturat, deocamdată, ideea unei cauze imposibil de prevăzut, de anticipat, astfel că în momentele premergătoare accidentului autocarul ce dezvolta o viteză de peste 100 km/h, posibil a fi detectată numai după interpretarea diagramei tahograf era aparent în limitele siguranţei de deplasare. Apoi a intervenit acea cauză majoră, distructivă, a echilibrului mişcării autocarului.
Oricum, explozia dacă a fost, a creat un punct de înşurubare în jurul pneului distrus, autocarul a urmat această neaşteptată traectorie, de pivotarea în jurul punctului, potrivit legii paralelogramului şi s-a răsturnat pe o parte, de mai multe ori, până ce a ajuns pe sensul opus de circulaţie. Dacă în tot răul există şi un bine, acesta s-a numit lipsa oricărui alt autovehicul, care ar fi putut amplifica consecinţele. Ca întotdeauna, post factum, încep a se pune întrebări, cea nerostită fiind legată de calitatea pneurilor ce echipau puntea faţă a autocarului. Nu este o noutate pentru transportatorii noştrii, şi nu numai, informaţia potrivit căreia există unele unităţi de produs cauciucuri prin reşapare sau refolosire, operaţiune care este atât de bine pusă la punct încât produsele apar ca fiind nou nouţe dar cu preţ avantajos faţă de cele originale.
Investitorii, români sau de alte naţionalităţi se repe