Al treilea trimestru a fost, până acum, cel mai bun trimestru al lui 2013 pentru piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată atât în ceea ce priveşte valoarea totală înregistrată, de 410 milioane de euro cât şi rata de creştere, de aproape 6% faţă de acelaşi trimestru al lui 2012, se arată într-un comunicat al GfK România.
"Excluzând piaţa de imprimante şi multifuncţionale şi piaţa de electronice - sectoare ce au înregistrat stagnări şi piaţa foto - care a continuat pe un trend negativ, toate sectoarele monitorizate de GfK TEMAX au marcat rate de creşteri pozitive în trimestrul al treilea 2013 în ceea ce priveşte valoarea", potrivit sursei citate.
Cu o rată de creştere de aproape 12% şi o valoare totală de 115 milioane de euro, sectorul Telecom a rămas cel mai mare sector de pe piaţa bunurilor de folosinţă îndelungată. În perioada ianuarie - septembrie 2013, rata de creştere a fost de peste 15% (302 milioane de euro) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Se observă însă o încetinire a acestui trend determinată în special de eroziunea preţului mediu al smartphone-urilor, precizează GfK. În cadrul acestui segment, s-a înregistrat în T3 o creştere a importanţei segmentelor de produse din clasele mici şi medii de preţ.
Cea mai mare creştere din acest trimestru a fost înregistrată pe piaţa de electrocasnice mici, cu mai mult de 12% peste acelaşi trimestru al anului precedent, în valoare. Atât categoria aparatelor de bucătărie dar şi cea a produselor de îngrijire personală au arătat rate de creşteri de două cifre, performanţe bune înregistrând aparatele pentru prepararea mâncării şi storcătoarele, pe de o parte, şi aparatele de îndepărtat părul de cealaltă parte. Categoria cu cea mai bună performanţă din cadrul electrocasnicelor mici a rămas cea a aparatelor de preparat băuturi, dominată de filtrele de cafea şi de expresoare, piaţă care, impulsionată de